Práva pacientů
PACIENT MÁ PRÁVO:
1. na zachování mlčenlivosti o skutečnostech, které se zdravotnický pracovník dozvěděl v souvislosti s ošetřováním nebo léčbou;
2. na veškeré informace o svém zdravotním stavu;
3. získat od svého lékaře potřebné informace pro zasvěcené rozhodnutí před zahájením nového diagnostického nebo terapeutického postupu;
4. odmítnout léčbu a být informován o důsledcích svého rozhodnutí;
5. na soukromí při ošetřování nebo léčbě;
6. na bezplatné preventivní vyšetření sledující zachování nebo zlepšení zdravotního stavu a aktivní přístup zdravotnického zařízení k preventivním prohlídkám;
7. podílet se na kontrole poskytnuté zdravotní péče;
8. nejméně na jeden léčivý přípravek v každé skupině léčivých látek hrazený ze zdravotního pojištění;
9. na prostředek zdravotnické techniky, hrazený ze zdravotního pojištění v základním provedení nejméně ekonomicky náročném v závislosti na míře a závažnosti zdravotního postižení;
10. na úplný výpis z účtu a evidence své zdravotní pojišťovny;
11. na poskytnutí jednou do roka bezplatně, nebo za přiměřenou úplatu kdykoli, na požádání zprávu o informacích uchovávaných o své osobě v evidenci provozovatele informací, například o zdraví;
12. na lékařskou službu první pomoci a ústavní pohotovostní službu;
13. na lékařské ošetření rychlou záchrannou službou do 13 minut ve městě a 19 minut mimo město;
14. na bezplatný výdej léků v lékárně, pokud není stanoven doplatek ze zákona;
15. na ohleduplný, citlivý a důstojný přístup při léčbě;
Komentáře
Děkuji za odpověď
Smolíková
Tady asi nelze mluvit o právu nebo povinnosti. Dala bych přednost tomu, aby si dítě zachovalo naději a snažilo se bojovat do poslední chvíle, když pro ně jako rodič už nic jiného nemohu udělat.
Jinak stížnost byste měla poslat na Českou lékařskou komoru (ale s papírem v ruce). V případě, že ta lékařka nemá nadřízeného.
Děkuji za odpověď
Smolíková
- Odpovědět
Pošli odkaz