Sebevedomi

Otázka:

Dobry vecer
Je mi 25 let.Mela jsem nehezke detstvi,nevl.matka me delala 10 let ze zivota peklo.Uz pres 6 let ziji v zahranici,utekla jsem pred problemy za svym vlast.klidem.Ve spolecnosti mam problemy.Mam neustale pocit,ze vse delam spatne,ze jsem neoblibena,ze me neustale za zady nekdo pomlouva.Nedokazu se nicemu postavit,delam vse jak ode me ostatni ocekavaji.Neumim zvysit hlas na toz se pohadat.Hned rano jak vstanu se mi hlavou honi 1500 myslenek jak dnes vse udelat spravne.Nesnesu pocit, ze by se na me nekdo hneval.Kdyz uz se stane, tak pomalu nemuzu klidne spat.Budim se a uvazuju jak to napravit.Hlavne at se nikdo na me spatne nediva.Vse jen pro klid duse.Hlavne, ze dokazu vsem vyhovet.Loni mi diagnizovali Crohnovou nemoc.Uz jsem byla parkrat v nemocnici.Vzdy se to uklinilo, ale nedokazu po psychicke strance vypnout,jsem neustale nervozni a po par tydnech nasleduje dalsi pobyt v nemocnici.Asi se nekdy utrapim, zivot uz me nebavi.Co mam delat?
Dekuji

Odpověď:

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Návštěvník
    Návštěvník (anonym)

    Dobrý den Jano,
    neustále si v sobě nesete bolesti dětství. Musela jste o vše bojovat a neustále dokazovat jak jste dobrá. A tak jste se naučila hodnotit sama sebe jen podle odvedené práce a ruku na srdce, kdy je něco opravdu dokonalé. Tedy žijete v neustálém pocitu nedostačivosti. Musíte se přijmout taková jaká jste a mít se ráda. Nebuďte jako Vaše matka, která Vás neustále shazovala, neshazujte se. Když se budete mít ráda, bude to z Vás cítit a uvědomíte si, že jedině Vy a Vaše svědomí jste měřítkem svého lidství a své ceny. Je příjemné, když Vás lidé mají rádi, ale i kdyby jste se rozkrájela, všem nevyhovíte, tedy vyhovte sama sobě a važte si svých myšlenek a názorů. Je vždy lepší v takové situaci vyhledat odborníka, ale je to na Vás. Zkuste se zklidnit a změnit dýchání. Správné dýchání je velmi důležité pro zvládání krizových situací. Je-li člověk v nepohodě, dýchá povrchně a jeho nepohoda se umocňuje. Pro prvotní nácvik je dobré lehnout si na záda, mírně pokrčit nohy, jednu dlaň položit na hrudník a druhou na břicho. Při výdechu se snažte vydechnout všechen vzduch z plic. Zatlačte a uvidíte kolik

    Led 16, 2007